Marketingul medical in era digitala

  Digitalizarea a transformat industria sanatatii in ultimii ani si este aici pentru a inova, a revolutiona si a ne imbunatati viata. Digitalizarea sustine industria medicala prin introducerea de noi solutii digitale menite sa optimizeze si sa usureze activitatea din institutiile medicale.

 

  Tehnologiile digitale au transformat complet modul in care furnizorii de servicii medicale interactioneaza cu pacientii si astazi vom vorbi despre importanta marketingului in industria sanatatii.

 

  Marketingul în domeniul medical se refera la un proces strategic care combina atat retentia, cat si comunicarea, este conceput pentru a atrage, retine si ghida pacientii prin calatoria lor in domeniul sanatatii in timp ce-i mentine implicati in proces.

 

  Marketingul in domeniul sanatatii, atunci cand este realizat corespunzator, poate ajuta o institutie medicala sa mentina pacientii conectati cu informatii relevante, personalizate si interesante, sa retina pacientii pe termen lung, sa imbunatateasca loialitatea si sa creasca avantajul strategic pe aceasta piata din ce in ce mai competitiva.

 

  Furnizorii de servicii medicale pot sa dezvolte strategii eficiente pentru a atrage anumite grupuri de oameni catre anumite produse si servicii medicale. Abordarea demografica se poate face prin vizualizarea unui grup de consumatori si a comportamentului acestuia in raport cu un anumit produs sau tip de serviciu.

 

  Datele si fidelizarea clientilor

 

  O parte importanta a fidelizarii este reprezentata de date. Cantitati uriase de date, care trebuie stocate, transferate, vizualizate si accesate usor. Datele colectate de la pacienti si stocate de obicei intr-un EMR (dosar medical electronic) includ: date demografice (sex, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail, etnie, informatii privind asigurarea, starea civila, statutul de angajare, angajator si ocupatie), istoricul medical al pacientului, date de laborator, rapoarte radiologice etc.

 

  Cu ajutorul acestui tip de informatii, furnizorii de servicii medicale pot oferi un nivel avansat de servicii si o experienta personalizata.

 

  Abordarea clientilor pe baza informatiilor demografice

 

  Acum este mai usor ca oricand sa te adresezi unui anumit tip de client cu ajutorul datelor. Poti crea diferite campanii indreptate catre publicul tinta prin sortarea informatiilor si prin segmentarea datelor in functie de varsta, venit, locatie, sex si apoi trimitand clientilor mesaje in functie de interesul lor.

 

  Sa presupunem ca, in cazul nostru, pentru o practica de oftalmologie, trebuie sa cream mesaje diferite pentru pacientii de diferite grupe de varsta. In cazul unei grupe de varsta mai tanara, am putea promova un mesaj legat de problemele oculare in urma petrecerii unor perioade prelungite de timp in fata ecranelor albastre, in timp ce in cazul unei grupe de varsta mai inaintate, putem oferi informatii relevante legate de operatia de cataracta. De asemenea, putem segmenta datele in functie de ocupatie si venituri servind astfel diferite mesaje pe baza acestor date demografice.

 

  Email si SMS marketing

 

  Campaniile de email marketing si SMS s-au dovedit a fi extrem de eficiente in comunicarea cu clientii. De asemenea, pe baza informatiilor deja disponibile la indemana, aceste tipuri de campanii pot fi personalizate. Segmentarea consumatorilor este un instrument util pentru a stimula specificitatea si eficienta in adresare. Aceste tipuri de campanii pot fi realizate intr-o varietate de tipuri, avem newsletters, continut educational, lansari de produse noi, servicii, oferte, recomandari si asa mai departe. Nu uita sa utilizezi si functiile SMS si sa le folosesti pentru a trimite reamintiri de programari, mesaje aniversare, confirmari de comenzi etc.

 

  Concluzie

 

  Institutiile medicale de toate tipurile incep sa vada cum marketingul le poate ajuta sa-si atinga obiectivele, atat de afaceri, cat si clinice. Acest lucru se traduce printr-o crestere a veniturilor, a cotei de piata, a loialitatii pacientilor si a rezultatelor imbunatatite in materie de sanatate.

Companiile de software ofera servicii care faciliteaza, de asemenea, gestionarea angajatilor, procedurile financiare si comunicarea. Procesele sunt optimizate, securitatea este intarita, iar personalul medical este mai organizat, datorita sistemului digitizat.

 

  Alege Appsmart Ophthalmology EMR pentru clinica ta

 

  De mai bine de 8 ani, suntem partenerul de incredere a peste 650 de medici oftalmologi din peste 120 de clinici de oftalmologie. Solutia Appmart Ophthalmo optimizeaza in siguranta toate procesele din cadrului unei clinici, de la programari si integrarea echipamentelor medicale, pana la rapoarte medicale si financiar.

Vrei sa afli primul noutatile?

Aboneaza-te la newsletter si noi iti trimitem cele mai interesante articole.

Citeste mai mult

Digitalizare

Beneficiile digitalizarii in oftalmologie

  Digitalizarea in domeniul medical prezinta numeroase avantaje, incepand de la traseul pacientului, gestionarea datelor medicale si comunicarea dintre pacient si medic, si pana la

Marketing medical

Marketingul medical in era digitala

  Digitalizarea a transformat industria sanatatii in ultimii ani si este aici pentru a inova, a revolutiona si a ne imbunatati viata. Digitalizarea sustine industria